09 januari 2010

hon frågar hur vågar man fastän man är världens blygaste och fegaste?

jag svarar jag har alltid varit blyg. alltid känt tusen känslor, alltid varit förälskad, alltid tittat på någon i smyg & ritat hjärtan i dagböcker. alltid. och ibland har jag vågat. nuförtiden kan jag känna att jag vågar alldeles för ofta, jag har knappt någon gräns, jag slänger ut det jag känner så väldigt väldigt lätt. det kan jag ångra. för, jag är en uppsnärjd människa. fantiserar & tänker hela tiden. och jag vill så gärna känna att jag därför överdriver minsta lilla & tänker ihop helt fantastiska, orealistiska saker. det kan göra mig ledsen. när tankevärld & riktig värld krockar. men just att jag vågar, ångrar jag inte. det är så få som vågar. det är så svårt att våga! allt kan ju hända, man vet ingenting, man bara hoppas. så jag tycker det är fint att våga. och när det handlar om att man tycker om någon tycker jag man ska våga våga våga. det är ju bara fina känslor. tänk vad glad man blir när någon tycker man är söt. det är såklart inte alltid det är besvarat, de där stora känslorna, men det känns ofta bra att berätta att de finns. du kanske blir lite ledsen, kanske blir du hemskt ledsen, men du har gjort något fint. världens finaste grej ju! och säkert har du gjort någon glad. även om den inte känner som du. hjärtat bestämmer ju själv vad det känner och det blir som det blir. ledsna poplåtar på repeat eller pirr i magen, fina sms, händer att hålla i. ibland säger du precis det som någon annan inte vågat säga. ibland har någon tänkt på dig med. och vad som än händer är du världens modigaste sötaste som vågat. vågat känna, vågat säga. mod är svårt och läskigt men får alltid guldstjärnor i kanten. och du är alltid fantastisk.

9 kommentarer:

  1. fastän det inte gäller mig och fast jag har svårt att tro på en del var det här verkligen vad jag behövde läsa i natt. tack!

    SvaraRadera
  2. så sant, det är precis det jag alltid säger åt folk! våga mer, det är alltid bra, även om det inte blir som man vill ändå.

    SvaraRadera
  3. jag har världens finaste. för hon visade mig dig, ditt

    SvaraRadera
  4. du är fin. och stark. och bra. och jag själv känner alltid för mycket för allt. jag tänker för mycket om allt. jag tror jag är en ganska stor människa inuti mig, att ibland får jag inte ens plats så allt måste ut och då blir det ibland bara kaos

    SvaraRadera
  5. Jag fantiserar om folk, sen äcklas jag av dom.

    Och jag har nog ingen gräns fast jag anses lite rörig och blyg, jag är inte blyg bara eftertänksam. för jag frågar killar om dom vill dansa och dom flesta vill, men inte alla, fast jag bryr mig inte...
    eller jag gör det...också. Men jag gömmer mig bakom så mycket, jag vågar inte tycka om någon. bara i mitt huvud.

    SvaraRadera
  6. skriv skriv skriv. skriv varje dag & mycket mer. men skriv, för jag älskar att komma in här & läsa nytt.
    inte när det är tyst.
    skriv för all del fina du.

    SvaraRadera
  7. åh. känner igen mig i texten.
    nu ska jag berätta för en pojke om vad jag egentligen tycker om honom. för jag vill våga.

    SvaraRadera