07 januari 2010

"hon tycker du är söt" sa hon till honom. "jag tycker hon är söt" sa han till henne. hon tyckte vi skulle prata. vi vågade inte prata. han tog mig på axeln och sa hej och gick. jag förstod inte. "nu gick han ju" sa hon. "gjorde han" sa jag. sprang ut och tog honom på axeln. "gå inte" sa jag och "jag ska upp tidigt och jobba" sa han och "nej" sa jag, "stanna". vi bytte nummer. jag gick in men "här har jag ju inget att göra" sa jag och sprang ut igen. "var är du" frågade jag. "vasagrillen" svarade han. jag hittade inte i göteborg och gick rakt fram. "jag vet inte var jag är" skrev jag. "kom till brunnsparken" svarade han. "jag hittar" skrev jag "men jag har inte sex med folk bara så du vet". "inte jag heller" svarade han. såg honom på andra sidan östra hamngatan. lång smal fin. "jag har verkligen inte sex med folk" sa jag. "vi kan dricka te" sa han. åkte hem till honom. jag satt i hans säng när han kokade te, såg på gitarrerna skivorna belle&sebastian på väggarna. vi lyssnade på den fulaste flickan i världen med varsin gul indiskakopp i händerna. han kysste mig. jag var nervös. alla visste ju vem han var och jag visste ju vem han var och vad såg han i mig egentligen. vi somnade. när hans mobil ringde vaknade bara jag. lyssnade länge på signalerna men väckte honom inte fast han skulle jobba. skrev "inget händer här men det gör ingenting om dina händer är här" på en lapp och gick. klockan ett fick jag sms.

13 kommentarer:

  1. åh (och jag vill läsa mer, det räcker inte med hela ditt arkiv).

    SvaraRadera
  2. så ofantligt fint, jag menar det verkligen. shit. du är så duktigt. dina texter berör.

    SvaraRadera
  3. fruktansvärt fint. åh!

    jag har en fråga: hur vågar man fastän man är världens blygaste och fegaste?
    jag vet att det värsta som kan hända är att han inte är intresserad, men jag vågar ändå inte. jag kommer bara ångra mig om jag inte gör det. men vad fan. ååååh.

    (du får gärna skriva ett mejl: sofia.bystrom@hotmail.com)

    SvaraRadera
  4. åh, det har var typ det finaste jag har läst.

    SvaraRadera
  5. Åh. Jag vill verkligen läsa en bok skriven av dig. Mer för varje gång jag är in här. Har du läst "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" av Ardelius? På något vis påminner dina texter mig om den, fast de är bättre. (sant).

    & det du skriver får mig att vilja vara ung för alltid också.

    SvaraRadera
  6. Jag har sagt det förut och säger det igen: skriv en bok snälla snälla! Kan precis se någon underbar novellsamling skriven av dig framför mig.

    SvaraRadera
  7. & The Cold Swedish Winter på repeat, en hel natt

    SvaraRadera
  8. jag är lycklig och stolt över att du är min vän, att du ligger mig nära.

    SvaraRadera
  9. du är så otroligt duktig.

    SvaraRadera
  10. men åhhhhhh. ge mig en sån där mysig natt. jag hade mig själv en igår, och det var pirr i magen och allt sånt där som hör till. jag hoppas det utvecklar sig till något fint för dig, det förtjänar du

    SvaraRadera
  11. nu gör det ingenting att min fredag kväll är helt totalt meningslös och inte alls så händelserik som jag önskar att den var, för jag ska läsa din blogg. om och om igen

    SvaraRadera