17 juli 2009

sommarminnen. jag ska sluta skriva om somrar, minnen. men först: förra sommaren.

i met a girl crazy for me, met a boy cute as can be. hon skrev att hon ville dricka te och äta kaviarmackor och läsa böcker som aldrig tog slut. och huvudstupa hjärtat först föll jag. vinkvällar, sms, festivaler. jag förstod ingenting men var så glad när hon höll min hand. alltid så glad. men sommaren snurrade fort. och så kom han, med poplugg och vackra ord. jag trillade, hjärtat föll. men det reste sig och hon kom tillbaka. spårvagnskyssar, avstånd, missförstånd. och nu sitter jag här, lyssnar på kärlek är ett brev skickat tusen gånger och vet inte om det är låten eller livet eller hon. men hjärtat faller igen, igen, igen. och när vi dansar till it must have been love vill jag inte vara någon annanstans. fast jag bara gråter vill jag vara där och då. hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar