06 maj 2009

du kallade mig bd-flickan och jag trodde du var jesus. "han är DÄRUPPE, över alla andra" sa jag. och jag tyckte verkligen om dig. ville linda in ditt pojkhjärta i mina finaste citat och trycka på paus under någon av alla de septembernätter då vi mest drack smultronte i din säng. men. jag tryckte på alla knappar samtidigt. förvirrad, förvillad, förälskad. och bandet trasslade ihop. det blev tyst. men jag har sparat det. bandet. om du vill försöka trassla ut det, berätta vad du tänkte den där sista kvällen då vi sa hej då vid spårvagnen? kanske är det dags att trycka på play. dags att vända blad. jag lovar att göra mitt bästa, för jag tror fortfarande du är jesus. eller: "i pretended you were jesus, you were just dying to save me" som stephin merritt hade sagt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar