12 april 2009

15 april 2006. vi kan inte ha träffats mer än fyra fem gånger men jag visste att jag ville slösa bort mitt liv med dig. du, som var den fulaste flickan i världen med dina skeva framtänder. på stans bästa popklubb trevade händer under bord, blyga blickar möttes. och mina ben har aldrig skakat så mycket. du hade glitter runt ögonen och såg på mig i en evighet innan du kysste mig till just like heaven. det var vår första kyss och texten jag senare skrev om den fick jag mvg på. precis som alla andra texter jag skrev om dig. om oss. vi ramlade runt på dansgolvet hand i hand, fulla av öl, sockerdricka, fjärilar. jag kysste dig mot väggen och menade varje ord när jag sjöng att you and i, we're gonna live forever. och du missade sista bussen hem. sov bredvid mig i mitt rosa tonårsrums nittiosäng. ingenting någonsin har varit så nära. ingenting någonsin har luktat så gott som du gjorde av alkohol, cigaretter och hårspray. ingenting någonsin som den natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar