21 januari 2009

drömmer om tigrar. ser på csi om nätterna. läser låt den rätte komma in och gråter lite. hetsäter choklad, pepparkakor. kliar nina på ryggen när hon inte kan somna. köper gleerups franska grammatik. är kaffekissnödig. får fina sms av pappa flera gånger om dagen. slutar dricka alkohol. sparar ut naglarna. dricker gröna teer, mareld och chai. postar viktiga papper. blir lycklig av sammansatta ord. sover till frida hyvönen. har brev i fingrarna. sminkar mig inte. luktar purjolök. peppar konståkning. äter frukost med madonna i tanken.

3 kommentarer:

  1. tänker på dig så mycket hela tiden, jag ska skriva brev till dig snart.

    SvaraRadera
  2. jag vet inte varför men jag återvänder alltid hit


    minns kentnätterna i gamla lägenheten då jag läste här, som en drog
    det brann i mig och jag hittade bränslet här.
    nu, år senare, ett helt annat jag, ett helt annat du som jag vill skriva om. han är så vacker och jag är lika rädd nu som jag var 2009 när han ringde. han fick mig att tappa andan och precis likadant var det när han efter två års tystnad åter började ringa mig. nu ligger han naken i vår säng, en fyraåring som inte härstammar från honom äter kalaspuffar i köket, och hans son, vår son, vårt lilla drömbarn, sover bredvid mig i soffan.

    på något sätt började det här. inte genom den här bloggen, men dina ord väckte mig så att mina kunde börja handla om honom.
    ansgar var aldrig min stora kärlek för då hade jag inte fastnat för den här mannen. hade ansgar ens varit på riktigt hade ingen annan kunnat vinna mig
    den här bloggen fick mig att brinna och nu, år senare, läser jag på nytt, och brinner lika starkt.

    ta aldrig bort det här stället. aldrig. om så bara för min skull, låt det här stället få finnas kvar för jag behöver det när allting mörknar omkring mig. jag behöver den här platsen att återkomma till, hälsa på, gömma mig lite i. och om du ändå vill radera det helt, skriv ut alla dessa texter och gör en bok.
    om så bara för mig.

    SvaraRadera